close

Jason Marz (LUCKY)

那天才想著這首歌 ,

巧的朋友J這個正在遠距離地也丟

JASON的歌給我。好久沒回味了。一段遠距離,到底多讓人心煩。只能透過電話筒傳遞情愫。怎嚜旁人會了解。

兩個不同洲要來相會,從落地再轉搭另外一個飛機前往,整整在天空中漫步了24小時,跨了太平洋又走過大西洋。

從寒冬雪地來到熱帶國家,衣服還沒換下,就急著離開前往。 背景極速的交換,讓人常困住身在何方。

每天朝夕相處卻忘了遠距離的痛苦相思。 女孩們在這寂寞的異地和寂寞相處,易忘了初衷那原始自我。

男孩在苦苦相等,卻易忘初衷。看著另外一個朋友T姐,這樣的感情焦脆,是焦頭是脆弱。

美麗的是Long Di 的迷濛美麗,醜陋的是現實的殘酷

幸好遇見你,留著平頭的崔哥。你說擁有的不多,卻幸福載滿。你說除了感恩和感謝。別無太多言詞去描述。

瞧你的感謝致詞落落長,瞧你夜裡和我相守瞧甄環,瞧你嘴裡嘮叨著。 那話筒接線劃過去時差不就是你。

還是你也在抱怨,那溫柔婉約電話女子,現在正在蓬頭垢面捲起袖子蹲在地上,擦地洗衣。哈哈

 

Do you hear me,
你聽見了嗎
I'm talking to you
我在向你傾訴
Across the water across the deep blue ocean
越過深藍汪洋
Under the open sky oh my, baby I'm trying
就在藍天之下 天啊 寶貝 我正這樣試著
Boy I hear you in my dreams
男孩我在夢中聽見你
I feel your whisper across the sea
我感受到你越過汪洋的低語
I keep you with me in my heart
我將你收藏在心底
You make it easier when life gets hard
當生活出現障礙時你使那些都簡單了許多

I'm lucky I'm in love with my best friend
我真幸運, 與最好的朋友相戀
Lucky to have been where I have been
有幸共同經歷這一切
Lucky to be coming home again
真幸運又能再次回到家
Oooohhhhoohhhhohhooohhooohhooohoooh

They don't know how long it takes
他們不了解
Waiting for a love like this
等待這樣的愛需要多久
Every time we say goodbye
每當我們告別
I wish we had one more kiss
我總希望能再有一個吻
I'll wait for you I promise you, I will
我會等著你 我向你保證 我會

(rep.)
I'm lucky I'm in love with my best friend
我真幸運, 與最好的朋友相戀
Lucky to have been where I have been
有幸共同經歷這一切
Lucky to be coming home again
真幸運又能再次回到家
I'm lucky we're in love in every way
我真幸運, 我們如此深愛彼此
Lucky to have stayed where we have stayed
有幸共同遊歷這一切
Lucky to be coming home someday
真幸運某天能回到家

And so I'm sailing through the sea
所以我將航行越過大海
To an island where we'll meet
前往我們約定相見的島嶼
You'll hear the music, fell the air
你將聆聽樂音 感受空氣
I'll put a flower in your hair
我會為你在髮間插上一朵花
Though the breezes through trees
縱使穿梭林間的微風
Move so pretty you're all I see
舞動得如此精巧 但我只看得見你
As the world keeps spinning round
周圍的世界天旋地轉
You hold me right here right now
你在此時此地抱緊我

從歌詞從網路資源

arrow
arrow
    全站熱搜

    sweety0310 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()